Port Royal
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Celý věk za "chvíli"

Goto down

Celý věk za "chvíli" Empty Celý věk za "chvíli"

Příspěvek pro CarlocraftYT8 Mon Mar 16, 2015 5:18 pm

Ekonomika - základy:

Ihned na začátku hry se velmi vyplatí za kredity  zapnout „zvýšenou produkci“, jelikož v této době nejsou téměř žádné příjmy a tato služba zvýší produkci u zlata, dřeva, kamene a železa o +1 (tj. o 1 440 od každé suroviny     denně více), díky čemuž jste schopní mnohem rychleji na začátku hry rozšiřovat své království, jelikož jste schopni postavit o několik dní dříve stavby, na které nemáte běžně kámen, dřevo, železo. V pozdějších fázích hry se tato služba již tolik nevyplatí.
Napravo na konci království je pila, na začátku hry se vyplatí chodit jednotkami pro něj a nosit jej do svého hradu.
V okamžiku vylepšení portálu (žlutý portál) je možné jednotky odeslat na jiné mapy (doly) kde se vyskytuje dřevo, železo, kámen, popřípadě v opuštěných královstvích lze občas najít prasátka nebo jablíčka. Všechny tyto suroviny je možné naložit a odnést do hradu. Hodí se v případech, kdy si spočítáte, že by Vám chyběla nějaká surovina, na kterou je nutné čekat, než bude možné dále stavět, zatímco „ostatní“ Vám budou přetékat ze skladů ven.

Ideální poměr surovin, které je vhodné vydělávat na 1-4 levlu hradu, než se postoupí na další level (počty jsou při zapnuté zvýšené produkci):
1. level - 0 skladišť, 0 zahrádek, 8
2. level - 1 skladiště, 6 zahrádek, 14 , 4 , 2 , 1
3. level - 1 skladiště, 10 zahrádek, 22 , 6 , 4 , 2
4. level - 2 skladiště, 14 zahrádek nebo 2 pole, 30 , 8 , 5 , 3

Tipy:
Pokud je nouze (do 4. levlu) postavit maximálně jednu kasárna a zvětšit důraz na železo  a jídlo !
Některým se to bude zdát jako utopická čísla, ovšem je nutné si uvědomit poměr jednotlivých surovin. Aneb vždy je potřeba minimálně 4x více zlata  než dřeva  a dřeva  je potřeba nejvíce z ostatních surovin. Dále je důležité nezapomenout na jídlo  a včas vkládat dost zlata do zahrádek (polí) jinak začnou přetékat ostatní suroviny jen kvůli 100 .
Pro orientaci ceny základních budov, doba stavění bourání v tabulce.
2 zlatá pravidla do ekonomiky:
Koukejte se na zkušené hráče z předních příček tabulky, jak mají postavené své hrady. (Body ve statistice jsou za jednotky a stavby. Určitě poznáte, kdo je na předních příčkách za jednotky a kdo za dobrou výstavbu.)
Plánování rozložení budov (toto je pro méně zkušené hráče problém, ale u zkušenějších dodám - neberte to na lehkou váhu).

Radnice a vesnice:

Sice lze vesnici  a radnici postavit již na 4. levlu hradu, ovšem z ekonomického hlediska je lepší spíš nespěchat a radnici u hradu stavět nejdříve na 5. levlu hradu a nejlépe až na 6. levlu hradu, jelikož rozšířením stavební plochy hradu získáte více políček než místa u vesnice. (Někteří kvůli možnosti kompletního opevnění kamennými hradbami čekají až do 7 levlu.)
Pro postavení vesnice je nejdříve nutné postavit na hradě radnici. Následně na hradě mít dílnu a v něm vytvořeného stavitele. Dále je třeba mít aktivovaný portál (žlutý portál), kdy stavitelem je nutné dojít na portál a na portále odeslat na vybrané místo na mapě, kde po dojití na potřebné místo může založit pomocí tlačítka  vesnici.
Při stavbě vesnice je si nutné rozmyslet dva faktory. Co největší stavební plocha, která je ovšem v protikladu se zajištěním co největší bezpečnosti vlastní vesnice. Je třeba si uvědomit, že na napadení vesnice stačí žlutý portál - tedy mohou Vás napadat provokatéři, kterým není možné napadnout hrad. Navíc hlášení o příletu cizích jednotek dostanete až v okamžiku, kdy se nepřítel objeví u vesnice. (Při útoku na Váš hrad dostanete hlášení o příletu ihned po odeslání, tj. klidně i několik hodin před příletem vojska.) Proto se vesnice opevňují hradbami, aby lépe odolali nepřátelskému útoku. Můžeme postavit vesnici na území, kde maximálně využijeme stavební plochu nebo na území, kde si zajistíme větší bezpečnost před nepřátelskými jednotkami.
Umístění vesnice  podle bezpečnosti:
Speciální skladišťová mapa - krytá vesnice úplně vlevo.
Železný důl vlevo.
Krytá vesnice na opuštěném království.
Kamenný důl vlevo nebo dřevo vpravo.
Nekrytá vesnice na opuštěném království či skladišti.
Kamenný důl vpravo.
Umístění vesnice  podle stavební plochy:
Opuštěně království.
Speciální skladišťová mapa.
Kamenný důl vpravo.
Kamenný důl vlevo, železný důl vlevo.
Dřevo vpravo.
Pozn.: Pozor jakákoliv budova NELZE stavět na bažině či kopcích, lze však zde postavit hradby!

Portál (cestování na jiné mapy):

Slouží k přemisťování jednotek mimo vlastní království, jedná se o pentagram v levé části království. Pokud chcete cestovat, je však nutné portál vylepšit. Druhý level (žlutý portál) umožňuje zasílání jednotek k dolům, na opuštěné mapy, k oltáři, na klanové mapy vlastního klanu. Třetí level portálu (modrý portál) umožňuje zasílání jednotek do jakéhokoliv království libovolného hráče, ten ovšem musí mít též modrý portál.
Tedy postavíte-li modrý portál, může Vás kdokoliv případně napadnout. Modrý portál se staví automaticky v okamžiku, kdy hrad vylepšíte na 8. level hradu.

Jak odeslat jednotku portálem:
Vylepšit kliknutím na portál na žlutý. (Třeba 5000 .)
Dojít alespoň jednou jednotku na portál. (Na jedno odeslání lze poslat maximálně 9 jednotek.)
Kliknutím na pentagram, popřípadě na symbol pentagramu  pod roletkou se surovinami se zobrazí menu.
Zde je nutné zadat souřadnice, kam chcete letět (vhodné si předtím přes záložku mapa zobrazit dané místo pak jsou souřadnice předvyplněné). Například pro cestování na oltář zadám souřadnici x 200 souřadnici y 200.
Po vyplnění souřadnice je vypsána vzdálenost a čas kdy jednotka na dané místo dorazí. Čas příletu lze upravit pomocí nastavení zpoždění, kdy je možné nastavit opožděný přílet až 1 440 minut (1 den).
Jelikož mapy jsou velké, je možné vybrat přibližný sektor, kde se jednotka objeví v které části mapy, zda v levé či pravé části a zda nahoře či dole.
Na závěr je nutné ještě zvolit dobu pobytu jednotky na místě samém na výběr je 8, 12, 24 a 48 hodin.
Pak je jednotku možné odeslat.
Na místo určení putuje jednotka nějaký minimální čas. (Jedná se o dobu 120 minut, kdy za každé políčko vzdálenosti se přičítá 5 minut. Tedy pokud letím na místo vzdálené od mého hradu 12 políček, objevím se tam nejdříve 3 hodiny po odeslání.)
Návrat jednotek po nastaveném čase je okamžité a vrátí se zpět na Váš portál či do bezprostředního okolí.
Možnost bezplatně posílat jednotky portálem je každé dvě hodiny, za 1 kredit lze opětovně aktivovat portál na další odeslání (pouze modrý portál), lze opakovat vícekrát.

Energie a životy jednotek:

Každá jednotka má své životy  a energii . Životy (červený sloupec) vypovídají o zdraví jednotky, když klesnou na 0, jednotka umře. Energie (modrý sloupec) jednotkám umožňuje nejrůznější akce – nejčastěji pohyb. Jednotka bez energie nemůže nic dělat.

Životy a léčení
Některé jednotky jsou schopny se sami uzdravovat – regenerovat. Poznáš to tak, že v popisu jednotky v kolonce „Přírůstek léčení“  je číslo jiné než nula. Jednotka, která má přírůstek léčení 0 , se sama neléčí. (Například: Schopnost uzdravovat se má tvůj hrdina.)
Jednotce, která nemá plný počet životů  a nebojuje, přibyde takový počet životů, jaké číslo je v kolonce „Přírůstek léčení“ a to v okamžiku kdy na orloji (v levé horní části lišty) se naplní červený sloupeček, je to 1x za 10 minut. (Například: Pokud tvůj hrdina má přírůstek léčení +1  může se za 24 hodin vyléčit o 144 , pokud bude mít tvůj hrdina přírůstek léčení +3  pak se za 24 hodin může vyléčit o 432 .)
Způsoby léčení:
Pokud má jednotka má přírůstek léčení a pokud nebojuje, pak se postupně sama léčí, viz výše.
Jakoukoliv vlastní jednotku je možné ihned vyléčit do maximálního zdraví za 3  kredity, služba "Vyléčení" lze použít 1x za 8 hodin.
Splněním některých úkolů nebo od skřetů lze získat speciální artefakt „lektvar života“ jedná se o jednorázový předmět, jehož použitím dané jednotce přibyde maximálně tolik , jaká byla síla lektvaru. Je možné vypít více lektvarů.
Existují speciální artefakty – „amulet života“ a „hůl života“. Každý z těchto artefaktů zrychlí léčení na libovolné (i mechanické) jednotce o +1. Takto je možné léčit jednotky, které se sami neléčí. (Například: Vozíky, beranidla, aj.) Amulet života, lze získat zabitím černého rytíře, který jej občas má, v dražbě artefaktů, splněním klanového úkolu a občas na vysokých levlech hradu jej mají speciální jednotky (draci, vrci, obři) u sebe. Hůl života lze zakoupit zatím pouze v dražbě.
Ve hře je speciální jednotka „léčitel“, která má schopnost léčit libovolné nemechanické jednotky. (Léčitele lze naverbovat v kostele, který lze postavit na 8. levlu hradu.) Léčitel na 0 úrovni je svojí speciální akcí pomocí tlačítka  za 200  schopen živé jednotce přidat 20  (na 9. levlu jednotky to je to v rozpětí 20 - 60 ). Léčit lze opakovaně do vyčerpání energie léčitele.

Energie
Každá jednotka potřebuje na různé činnosti určitý počet energie . Pokud jednotka danou  nemá, není možné daný úkon provést a je nutné čekat, až jednota  mít bude.
Jednotce, která nemá plný počet  a nebojuje, přibyde takový počet , jaké číslo je v kolonce „přírůstek energie“ a to v okamžiku kdy na orloji (v levé horní části lišty) se naplní modrý sloupeček, je to 1x za 5 minut. (Například: Pokud tvůj hrdina má přírůstek energie +30  může se za 1 hodinu získat 360 , pokud bude mít tvůj hrdina přírůstek energie +55  pak se za 1 hodinu může získat až 660 .)
„Ceník energie za jednotlivé úkony“
000  – zvednutí položení artefaktu, suroviny, zastavení boje.
150  – pohyb o jedno políčko jednotkou po kamenné cestě.
200  – pohyb o jedno políčko jednotkou po hliněné cestě, jedno použití léčení u mnicha.
300  – pohyb o jedno políčko po běžném terénu (zelená louka), zahájení boje.
450  – pohyb o jedno políčko v těžkém terénu (písek, bažina, kopečky), let o jedno políčko.
600  – postavení hradby, cesty, vesnice, výspy; zbourání cesty, výspy, obětování šupiny mnichem či šamanem na oltáři, jeden střelecký výstřel (ohnivá koule čaroděje, jedna střela střelce, šamana).
Například: Pokud budu mít dráčka, který umí létat a budu chtít popoletět o dvě políčka šikmo, pak popojít o tři políčka po hliněné cestě a nakonec zahájit boj se skřetem budu potřebovat 900 + 600 + 300 = 1 800 .
Způsoby získávání energie:
Každá jednotka má "přírůstek energie", a pokud nebojuje, pak se postupně získává , viz výše.
Splněním některých úkolů nebo od skřetů lze získat speciální artefakt „lektvar energie“ jedná se o jednorázový předmět, jehož použitím dané jednotce přibyde maximálně tolik , jaká byla síla lektvaru. Je možné vypít více lektvarů.

Zapamatujte si první Angeeho poučku: „Nejdůležitější je modrý sloupec ne červený sloupec, ale modrý!!!“ Jelikož modrý sloupec říká, jaké a kolik akcí můžete provést, kdežto červený kolik toho vydržíte, pokud vyplýtváte všechnu energii, nemůžete utéci z boje a jen sledovat jak jednotka umírá, popřípadě zavazíte ostatním.

Vždy pokud to není naprosto nezbytně nutné, je vhodné mít nějakou energii  (dle typu jednotky vždy minimálně 450 - 1200 ). Ideálně mít neustále tak třetinu maximální kapacity energie v zásobě.
Není vhodné se co nejvíce přesunout ke skřetům či nepříteli, tak že mi již nezbyde žádná . Jelikož pak již nemůžete nic dělat, ovšem například skřeti se za chvíli mohou „rozhodnout“, že se pohnou a zaútočí na Vaše jednotky, pokud nemáte , nemůžete z boje utéci, či další jednotkou přijít na pomoc!
Taktéž není často vhodné za poslední  dát další útok na nepřátelskou jednotku, jelikož napadená jednotka sice bojuje s jednotkou, která na ní zaútočila jako první, ovšem občas se náhodně v boji sama otočí po další jednotce, kterou jste povolali do boje a vy pak nemůžete utéct!
Pokud stojíte na nějakém úzkém místě např. na cestě skrz hrad, která je okolo zastavěná a šířka cesty je jedno políčko, funguje jednotka bez  jako neprůchodná překážka, pro jednotky které neumí létat a je úplně jedno, že chcete pohnout jednotkou, která má plný sloupeček , pokud je obklíčena jednotkami, které se pohnout nedokáží.

Boj - základy:

Boj  je jednou z nejdůležitějších částí hry. Nejdříve než začneme ve větší míře bojovat, je nutné mít řádně zvládnutou ekonomickou základnu, jelikož pokud nebudete mít dostatečný přísun surovin, pak není za co nakupovat bojové jednotky a v případě napadení není čím bránit.
Níže jsou popsány úplně základní informace především bojů se skřety na hradě, mnohé jsou aplikovatelné i na větší boje na klanové mapě u zlatého draka či boje mezi hráči, zvláště věci obecné. Obsáhnout však komplexně tématiku vyšší úrovně bojové zdatnosti by bylo na velmi dlouhé povídání a čtení, proto to zde nečekejte.
Obecné základy boje:
V jakémkoliv boji  se snažíme útočit v co největší přesile, jelikož čím více jednotek použiji do útoku, tím menší ztráty budu mít. (Například: Když na skřetího velitele pošlu zbrojnoše z kasárny, pak tento zbrojnoš umře a zraní skřetího velitele pouze cca za 100 . Když budu takto zbrojnoše na skřetího velitele posílat po jednom, na jeho usmrcení budu potřebovat zhruba tucet zbrojnošů. Ovšem pokud na toho samého skřetího velitele zaútočím až čtyřmi zbrojnoši najednou, pak možná nepřijdu o žádného zbrojnoše!)
Chraňte si unikátní jednotky, na začátku máte dva unikátní zbrojnoše Béďu a Oťíka, tito zbrojnoši se sami neléčí. (Výhodou unikátních jednotek je, že nepotřebují žádné kasárna, dílny ke své existenci. Běžné jednotky naopak potřebují, aby byly postaveny konkrétní stavby a když je zbouráte, jednotky odejdou pryč.) Proto ze začátku je vhodné útočit na skřety nejdříve hrdinou, aby zranění dostával hrdina (který se léčí a navíc má nejvyšší obranu) a zbrojnoši si jen pomoci, abyste útočili v co největší přesile.
Pokud nechcete se skřety bojovat nebo potřebujete odejít, nepřibližujte se zbytečně příliš do blízkosti doupěte na pravé straně Vašeho hradu. Bezpečnou vzdálenost od skřetů udává druhá Angeeho poučka „vzdálenost sedmi polí“. Nechcete-li, aby Vás skřeti napadli, je nutné ve všech směrech být ve vzdálenosti minimálně sedmi políček od skřetů.
Při boji  je vhodné, aby zranění dostávala jednotka s nejvyšší obranou . (Jelikož čím má jednotka vyšší obranu  tím menší zranění obdrží.) Tuto jednotku je navíc vhodné vybavit všemi dostupnými artefakty, které již vypadli se skřetů, které jste zabili, jelikož mnohé tyto artefakty zvyšují obranu jednotky.
Jednotky se silným útokem  a slabou obranou  by neměli být přímým účastníkem boje – zranění by měl dostávat někdo jiný. (Tedy ať skřet seká do zbrojnoše z kasáren, či hrdiny ale ne do psa, který má vysoký útok malou obranu a málo života.)
Vhodně využívejte terén, na kopci máte +20% bonus k  v bažině naopak postih -20% k , budete-li tedy útočit na skřeta z kopce, který stojí v bažině, snáze jej udoláte.
Pokud je již skřetů hodně postavte si jednu až dvě kasárny ovšem v té době už byste měli mít nejméně dvě kovárny, jelikož vojáci jsou za železo, tedy pak se útočí tak, že do skřeta seká zbrojnoš z kasárny a pomůžou unikátní jednotky. (Jelikož když přijdu o unikátní jednotku, novou mít nebudu, když přijdu o zbrojnoše z kasárny, tak zaplatím požadované suroviny a mám nového.) Nemá smysl stavět na druhém levlu hradu kasárna, když nemáte ani jednu kovárnu. Normálně se staví kasárna až někde kolem šestého levlu hradu, profíci nestaví třeba kasárna vůbec a zvládají vše unikáty či si pak vzájemně vypomáhají hrdiny. Pokud však na čtvrtém levlu máte již kovárny a nevíte co se skřety, kasárna postavte, není to žádná ostuda!
Zopakuji, že boj  je především o kontrole energie ! Viz první Angeeho poučka. Když nemám energii, nemohu nic dělat a jen sledovat jak dostávám na frak. Proto není vhodné se co nejvíce přesunout ke skřetům a nemít žádnou energii, jelikož zajisté pak do chvíle skřeti ke kterým jste došli na blízkou vzdálenost se rozhodnou pohnout a zaútočí na Vás, a když nemáte energii, nemůžete utéct případně dojít si na pomoc nějakou jednotkou, abyste si pomohli a útočili v přesile.
Pozor na skutečnost, že jednotka, na kterou útočíte více jednotkami, může změnit náhodně pozici a otočit se po jiné jednotce, které bude způsobovat zranění, i proto je vhodné mít nějakou energii navíc, abych takto nepřišel například o podpůrnou zraněnou unikátní jednotku.
Pozor na skutečnost, že systémové jednotky, které to umí, mohou střílet tak jako střelec (Například: Šaman, trpasličí střelec - ten má ještě navíc dostřel o 1 políčko větší narozdíl od ostatních střeleckých jednotek).
Využívejte stavitele a vhodně si postavte  cesty pro rychlý přesun a skřetům se braňte pomocí hradeb. (Pozor, když se Vám však skřeti dostanou na cestičky, mohou jich využívat též.)
Stavitele vytrénovaného na 9 lvl. Je možné využít i pro stavbu katapultu, mimo stavební plochu hradu či vesnice (sníží limit využitelných hradeb na 31!!) je však možné postavit jen jeden katapult a to pouze základní level. (Na stavební ploše je možné postavit „neomezené množství katapultů“.) Základní katapult střílí jen malou ohnivou kouli, která zraňuje v místě dopadu nad a pod a vpravo a vlevo od místa dopadu tj. 5 políček. Velká ohnivá koule zasáhne území 3x3 políčka a železná koule pouze jedno políčko. Jako obrana proti ostřelování se opět bere obrana na střelbu, obyčejným skřetům, vrkům seberete ohnivou kouli cca 300 - 400  (přímý zásah) a cca 150 – 250  (boční zásah), veleobrovi neuberete nic (má vysokou obranu na střelbu), přičemž míření ohnivých koulí je velmi nepřesné, cca více jak třetina koulí letí kousíček jinam. Proto v případě ostřelování nemějte v blízkosti vlastní jednotky, ať o ně nepřijdete! Nejprůraznější je železná koule, které střílí jen na jedno políčko, avšak trefíte se v 9 z 10 případů přesně, touto koulí v případě úspěchu můžete zabít i skřetího velitele! Vystřelit lze z každého katapultu pouze 1x za 8 hodin, přičemž po 2 hodinách lze za kredit katapult natáhnout. K okamžitému natažení všech vašich katapultů (na hradě, vesnicích, arénách) slouží speciální jednorázový artefakt „natažení katapultů“, pokud jich máte více lze použít i opakovaně. (Pozn. proto si někteří hráči tyto artefakty střeží a v případě napadení, nepřítele ve větší míře ostřelují, nebo se k obraně využívá i jedné konkrétní arény, která je na katapulty zaměřená, kde je množství natažení katapultů, jež Vám mají sloužit v aréně, ovšem natahují katapulty i na hradě.)
Při útoku  na budovy (stavby, hradby) je důležitý ne klasický útok ale číslo v kolonce „Budovy“. Pokud potřebujete zbourat skřetí palisády je k tomu vhodnější zbrojnoš na 9 lvl. než zbrojnoš na 0 lvl. (Jelikož za každý lvl. jednotky se zvyšuje i její útok  na budovy.)
Cesta skrz hrad, či cesta ke středu vesnice pokud chcete válčit nebo hrajete na bojovém serveru, je varianta jak velmi rychle přijdete o vesnici, případně o většinu budov na hradě, jelikož cestu soupeř využije k tomu, aby se velmi rychle dostal k většině vašich budov. (V případě, že Vám nepřítel zbourá centrální vesnici, všechny ostatní nepoškozené budovy samy spadnou, pokud již k tomu nezbytně dochází je lépe si zbylé stavby zbourat sám, jelikož získáte alespoň 25% surovin zpět.)
Někteří skřeti, trpaslíci aj. jdou uplatit (jen někteří) a jen málo z nich se vám skutečně podaří získat, pak je to Vaše jednotka (a skřeti třeba taky sami regenerují, ovšem mají málo energie) – jedná se o unikátní jednotku!!! Kterou tak máte navíc. Částky, které je vhodné skřetům dávat, se pohybují v rozmezí třetiny až trojnásobku co skřet běžně požaduje. (Obyčejný skřet chce 12 000 , skřet se štítem 14 800 , sekerník 17 600 , šaman 30 000 , skřetí velitel 44 000  – tedy skřetímu šamanovi se vyplatí dávat něco mezi 10 000  až 90 000 . Ovšem nikde není řečeno, že se k vám skřet za 1 000 zaručeně nepřidá, tak jako když skřetovi dáte 200 000 , stejně Vám klidně dá košem a nepřidá se k Vám.) Pozor však ať díky neustálému uplácení nezanedbáváte svůj ekonomický růst, jelikož díky uplácení nebudete mít dostatek peněz na jiné činnosti.

Proč se hrdina přesouvá na portál:
Hrdina je jedna z nejsilnějších jednotek, které máte k dispozici. Ze začátku hry je to jistě Vaše nejsilnější jednotka co máte.
Skřety u hradu zvládnou unikátní jednotky + spotřební zbrojnoši z kasáren. (K tomu je ovšem třeba mít vystaveny nějaké kasárna.)
Od rádce dostanete úkoly, které je nutné splnit mimo království a na zabíjení jednotek je ze začátku nejvhodnější hrdina, když nic jiného není k dispozici.
Hrdina je třeba na klanové úkoly. (Doporučuji do nějakého klanu vstoupit, jelikož tam Vám s mnohými úkoly a činnostmi pomohou, alespoň v lepších klanech hráči mezi sebou spolupracují a to jim přináší velké množství výhod. Pokud budete chtít do nějakého klanu, počítejte s tím, že vstupní podmínka kolikrát bývá žlutý portál a hrdina na něm, jelikož se používá na nejrůznější klanové akce.)
Běžně se používá ve válkách (s hrdinou u skřetů toho moc většinou alespoň ze začátku nenaválčíte).
Používá se při zajímání zlatých draků, při skladišťových mapách, popřípadě ze začátku hry může sloužit místo „vozíku“ a nosit suroviny z okolních dolů a neutrálních map k vašemu hradu či do něj.
Taktika bojů se skřety bez hrdiny:
Hrdinská varianta - ale bez hrdiny
Je potřeba minimálně jeden obětní zbrojnoš a k tomu 1 - 2 unikátní (Béďa a Oťík), když už nejsou tak nahradit normálními. Obstoupit skřeta a útočit na něj najednou. Začít boj  "obětním" zbrojnošem. Je nutné mít vždy v zásobě , aby mohl zbrojnoš, kterého nechci obětovat ustoupit, pokud skřet zaútočí na něj. Je bohužel nutno u toho sedět a sledovat co skřeti provádějí. Obětní zbrojnoš by měl mít co nejvíc obraných  artefaktů.
Zaječí varianta.
Stačí jeden obětní zbrojnoš, který se posune zhruba na půl cesty ke skřetům. Až skoro úplně nahoru k lesu. Většinou se skřeti k němu rozeběhnou. Zbrojnoš musí mít zásobu  na maximu. Proběhne kolem skřetů svisle dolů - skoro až ke skalám. No a tak pořád dokola. Ono to vždy nevyjde a občas ho chytí - ale pošle se další zbrojnoš.
Možná přijdou i trpaslíci.
Když je hodně skřetů a málo zbrojnošů, občas přijdou na pomoc trpaslíci. Nezabíjet - útočí jen na skřety. Když schováte své jednotky co nejdále od skřetího doupěte (až nahoru do míst kde se dělají pole či úplně na portál), tak chodí trpaslíci častěji, ale není to pravidlem.

Co je na boji nejdůležitější:
Útočit a bojovat  v co největší přesile, přičemž útoky by měli jít do jednotky s nejvyšší obranou či do spotřebního zbrojnoše, jelikož unikáty, kteří Vám umřou, nenahradíte!
Zapamatujte si první nejdůležitější Angeeho poučku a snažte se jí řídit. Důležitější je modrý sloupec ne červený, ale modrý!!! Jelikož modrý říká jaké a kolik akcí můžete provést, kdežto červený kolik toho vydržíte, pokud vyplýtváte všechnu , nemůžete utéci z boje a jen sledovat jak jednotka umírá.


Tipy k boji:
Ceny a schopnosti jednotek, které lze verbovat v následujíci tabulce. (Neobsahuje speciální a unikátní jednotky, pouze ty které lze opakovaně verbovat.)
Jednotka, která dá poslední zásah, se vylepší (má +1 k útoku  i k obraně ), pokud chci určit, která jednotka to má být, musím souboj hlídat a ostatní jednotky postupně z boje zastavit, tj. do 50  útočím čtyřmi jednotkami do 30  útočím třemi jednotkami do 20  útočím dvěma jednotkami, pak útočím jen jednotkou, která má dát zásah závěrečný. Nelze vylepšovat nad 9. level. Pokud hrdina dá poslední zásah dostane vždy bonusové zkušenosti  navíc - cca 10% celkových  za danou jednotku.
Jednotku lze v boji zastavit v levém horním rohu kolem pohybových šipek je kolečko se čtverečkem s popisem zastavit boj  (daná jednotka přestane bojovat) a doplňuje se jí energie, případně regeneruje, ovšem pokud je pod útokem stále obdrží příslušná zranění (avšak takto lze třeba nastřádat energii a utéct z boje).
Jak přibývá energie  a životy  ukazují hodiny a modrý a červený sloupec (energie 1x za 5 minut, životy 1x za 10 minut), občas se hodí pro skutečnost, kdy zastavit  či zahájit  boj (počkám si minutku, než zadám útok, aby mi ještě přibyla , nebo zastavím boj až za minutu jelikož až za dvě minuty se bude  doplňovat).
Pokud nejste zataženi do boje či na urputném bojovém serveru, tak se na 6 levlu hradu postaví 3 level portálu (modrý portál) a hrdina z klanu Vám lítá na hrad doprava ke skřetům a naopak Vy se svým hrdinou létáte ke kolegům z klanu doprava na hrad ke skřetům (i proto je potřeba mít hrdinu na portále).
Pokud hrajete na serveru s noční pauzou je nutné před půlnocí zastavit boj  a v 6 ráno dát znovu boj  (respektive mezi 24 - 6 hodinou si jednotky nezpůsobují zranění, ovšem pokud bojují tak se jim nedoplňuje , tj. pro doplnění  je vhodné boj zastavit  a ráno znovu boj  spustit, ovšem je třeba udělat v 6 ráno jelikož pokud se k tomu dostanete v 9 ráno může být již Vaše jednotka mrtvá, jelikož od šesti se již normálně bojuje, ovšem když je zastavená, pak nezraňuje soupeře a jen dostává zranění, než umře…)
Je vhodné stavět  stavitelem hradby. Můžete pár hradeb postavit blízko skřetího doupěte. Jelikož pak když se se svými jednotkami stáhnete, skřeti budou pravděpodobně útočit na postavené hradby místo na Vaše jednotky. Hradby lze opravovat. Popřípadě vhodným uspořádáním hradeb lze bránit skřetům v průchodu po území okolo hradu.
Kritická hodnota při útoku  na libovolnou stavbu je 20. Pokud součet všech útoků  je danou stavbu je vyšší než 20 budova i přes případné opravování bude postupně ničena (ovšem pomaleji než bez opravování), pokud hodnota všech útoků  bude nižší než 20 tak v případě opravy se Vám podaří budovu (hradbu) opravit, čím vyšší je však útok  na budovy jednotek bourající Vaši stavbu tím později bude budova opravena (než udává popis zobrazovaný u dané stavby).
Po zbourání libovolné budovy se vždy objeví náhodně na jejím původním místě na jednom políčku na minutu žhavé místo. Na tomto místě nelze jednu minutu nic stavět, lze se tam však přesunout jednotkou. (Je to proto, že když útočí nějaký hráč na jiného hráče, pak bylo neustále možné před jeho jednotky stavět studny, tak dlouho dokud nedošla vojsku energie a již nešlo útočit. Například: Po zboření truhlárny vznikne jedno žhavé místo, tak se podaří šikovnému hráči dát stavět tři studny, které ovšem rychle mohou být zbourány a po nich zbyde opět žhavé místo, kam se útočník může přesunout, tyto další útoky jej však stojí cennou energii. U libovolné stavějící se budovy je kritická hodnota útoku desetkrát nižší tj. 2.)
V případě napadení se snažte soupeře donutit k tomu, aby si vyplýtval  a nemohl již nic dělat. (Zde je třeba velmi aktivní přístup a téměř neustálého hlídání. V případě útoky  na budovy dáváme opravy, pozor lze opravovat najednou jen 5 staveb jednoho hráče na mapě, v případě zbourání naší stavby stavíme před postupující vojsko studny, které jsou nejlevnější. V případě bojů s vojáky pokud máme kasárna, pokud víme, že nám dorazí posily, verbujeme a posíláme zbrojnoše klidně neustále na smrt s tím, že bojují proti přesile, kdy jejich jediným cílem je donutit soupeře plýtvat  či bojovat , proto aby se mu nedoplňovala .)
Využívejte střelce, které je vhodné případně postavit na kopec či střeleckou výspu, aby měli vyšší dostřel. Pro střelbu se využívá  tlačítko. (Pro střelce jsou vhodné artefakty zvyšující střelbu – např. trpasličí kuš, černá kuš, mosazný prsten aj.) Pozn.: síla střelce neroste lineárně, zatímco střelec na 0 úrovni dává zranění 10 – 30  střelec na 9. levlu bez artefaktů dává 30 – 100  za jeden výstřel.

Klan:

Hraní v klanu má mnohé nesporné výhody i pro nováčky:
Skoro v každém klanu se najdou zkušení hráči, kteří Vám mohou pomoci nejen užitečnou radou!
Hráči v klanu si vzájemně pomáhají v boji nejen se skřety, kdy díky možnosti ovládat si vzájemně jednotky klanu je vzájemná výpomoc mnohem snazší.
Jedině v klanu lze plnit velmi zajímavé speciální klanové úkoly, kde odměnou jsou artefakty, suroviny a zkušenosti pro hrdinu.
Nelze opominout, že klan může poskytovat větší bezpečí před náhodnými nepřátelskými útoky, jelikož je jednodušší napadnou hráče, který hraje sám, než člena klanu, kde na případnou odvetu se půjde následně dvacet hráčů, to už si mnozí takoví útok rozmyslí.
Klan má svojí pokladnici, a pokud má zajaté zlaté draky je zde možnost, že po dohodě s vedením klanu dostanete i nějaké kredity. (Například: Za výpomoc při klanových akcích.)

Oltář:

Jedná se o speciální stavbu, která je ve středu mapy, vždy má souřadnice 200, 200. Na cestování na tuto mapu stačí žlutý portál. Zde je možné pomocí uplaceného šamana či léčitele (z kostela na 8. levlu hradu) obětovat dračí šupinu.
Obětování:
Je nutné dojít na souřadnicích 200, 200 do středu mapy na kamenný oltář mnichem nebo šamanem.
Pod mnichem musí být šupina určená k obětování. (Popřípadě šupiny. Pokud chceme oživovat dráčka, pak kromě šupiny musí být i všechny dračí díly. Pokud chceme vylepšovat artefakt je nutné se šupinou mít i daný konkrétní artefakt, v případě opravování je nutné mít kromě šupiny i kousky artefaktů, které chceme opravit.)
Na vlastní jedno obětování je třeba 600 , území oltáře je těžký terén tj. 450  na vstoupení. (Proto pokud chci obětovat, pak se s mnichem berou většinou další „přepravní“ jednotky, které nosí příslušné díly a šupiny. Popřípadě se na mnicha či pomocné „přepravní“ jednotky berou lektvary energie, aby vlastní obětování mohlo proběhnout rychleji či vícekrát.)
Jedině u oživení dráčka máte stoprocentní jistotu, že úkon proběhne úspěšně. Obětování šupin za účelem získání unikátních jednotek, oprav artefaktů se nemusí zdařit. Tak jako vylepšování artefaktu nemusí proběhnout, popřípadě se při vylepšování stává, že dostanete jiný artefakt. (Například: Místo zeleného ocasu modré oko.)
Na oltáři je možné vylepšovat i dračí kousky tj. postupně si ze zelených dračích částí vyrobit samé zlaté a pak si uživit nejsilnějšího zlatého dráčka.
Na oltáři vylepšením jiných artefaktů (například kousků od černého rytíře, rytířského setu…) je možné získat set pro mága. Samozřejmě lze vylepšovat i základní skřetí, lidský či trpasličí set.
Čím silnější šupina, tím můžete (ovšem nemusíte je zde velmi silný faktor náhody) získat silnější jednotku, v případě žádosti o unikátní jednotku. Obecně se nevyplatí obětovávat více velkých šupin zároveň a stačí obětovat jen jednu velkou šupinu. Na druhé straně, je vhodné dávat alespoň malou červenou šupinu, jelikož za malou zelenou šupinku dostanete tak prasátko, za červenou už lze získat psa či skřeta.
Zlatá bomba získaná z oltáře má na rozdíl od klasické bomby z dílny dosah při výbuchu 5 políček.
Na opravu kompletního setu stačí jedna velká zelená šupina. (Pozn.: Opravovat artefakty je tedy možné i „zadarmo“ bez použití kreditů!)
Za jednu velkou zlatou šupinku můžete získat nic, malé zlaté prasátko nebo též malého zlatého dráčka, obříka, skřetího upíra, černého rytíře. (Pozn.: Získat lze veškeré vyskytující se jednotky v PH, které zabírají 1 políčko – skřety, trpaslíky, psi, vrky, čarodějnice, čaroděje, beranidla, mnichy, bomby, dráčky aj.)

Dráčci a zlatí draci:

U draků se jedná se o leteckou jednotku, tj. může se pohybovat přes obsazené pole. Objevuje se náhodně cca od 4 levlu hradu výše (čím vyšší level tím silnější drak nebo tím větší počet jelikož je tím vyšší pravděpodobnost jeho výskytu, na vysokých levlech cca 9 level a výše se objevují i velcí draci), popřípadě se dráčci objevují u vesnic v opuštěném království po jiných hráčích (proto za účelem lovu dráčků někteří staví vesnice na území odlogovaných hráčů).
Dráček má nejraději prasátka, pak Vaše unikáty, pak si dá skřeta, pak nějakou tu budovu, popřípadě se popere i s dalším drakem. Tj. stává se, že drak Vám svojí přítomností významně pomůže s boji se skřety.
Boj s dráčkem:
Ideálně 4 vs. 1 a je třeba počítat s tím, že dráček je inteligentní jednotka = pokud má méně jak 500  tak zdrhá - uletí z boje  pryč. Co platí na draka tak jsou střelci - střelec na 9 levlu mu dává i bez speciálních artefaktů až - 100  za jeden výstřel pomocí tlačítka  se speciálními artefakty (zlepšující střelbu) až - 200  za výstřel (ovšem výstřel se Vám nemusí povést).
Pokud již máte modrý portál, mohou k Vám přiletět na pomoc kamarádi z klanu, takto se většinou posílá hrdina + dva střelci. (Pozn.: Hrdina většinou draka dostatečně s pomocí místní domobrany zraňuje a ke konci když už má drak cca 500 , se zastřelí střelci, aby neuletěl pryč.)
Na velkého draka na skolení je třeba mnohem více střelců a hrdinů, i když někteří hráči schovají své jednotky za hradby, popřípadě jsou rozestavění tak, aby za nimi drak nemohl, jelikož velký drak potřebuje prostor 2x2 políčka a nechají velkého draka, ať likviduje skřety rodící se z doupěte, jelikož zatím velcí draci neútočí na vaše stavby, tj. hradbami se lze velmi účinně ochránit.
Proč se vyplatí dráčky lovit:
Po zabití z draka je z něj v truhle šupinka a dračí část, popřípadě nějaký další artefakt co měl drak na sobě a někdy i nějaké suroviny.
Šupinky jsou ceněné, jelikož jedině ty lze obětovat na oltáři mnichem (šamanem) a získat unikátní jednotku, opravit si artefakt, získat jednorázové kouzlo aj.
Po sesbírání všech dračích kousků (8 částí) a 1 šupinky lze na oltáři oživit vlastního dráčka - bude té barvy jaké jsou dračí části, v případě mixu systém náhodně vybere barvu z toho, co máte… Budete mít další vlastní unikátní velmi silnou jednotku, kterou lze pomocí tlačítka  létat.

Velcí zlatí draci na řetězu:
Velcí zlatí draci na řetězu jsou velmi důležití, bez nichž nejde hru ukončit – postavit poslední výherní zlatý hrad. Jedná se o statickou jednotku, tedy nelétá a nepohybuje se, ovšem přímému útoku se brání. (Pozn.: Se svým útokem 109 , obranou 109  a 4000  vydrží v kontaktním fyzickém boji dlouho, proto se opět využívají na urychlení boje střelci.)
Velcí zlatí draci na řetězu přinášejí do 80 dne věku do klanové pokladnice za každého zdravého draka, který klan vlastní 1  kredit.
V případě zabití velkého zlatého draka na řetězu po něm zůstává pouze velká zlatá šupina, která se hojně využívá na oltáři k obětování. Pokud je drak zabit vygeneruje se další nová mapa se stejmými počátečními podmínkami jinde na serveru.
Mapy se zlatými draky se objevují až 3 den hry a do 14 dne hry jsou zamčené. Pak se většinou o ně popasují nějakým způsobem nejsilnější klany na serveru, jelikož pro samotného jednoho hráče není příliš reálné získat 15 herní den úspěšně draka do svého zajetí. (Proč si klany nechtějí nechat vzít velké zlaté draky je nasnadě, přináší jim kredity, které si nemusí kupovat a v případě zabití mají velkou zlatou šupinu k obětování na oltář.)
Polohu velkých zlatých draků naleznete v záložce „Mapa“ -> „Zlatí draci“. Kde je seznam všech 11 draků, pokud nějaký chybí, byl zabit a další den se objeví nový na zcela nové mapě.

Černý rytíř:

Jedna z nejsilnějších jednotek hry, svojí silou srovnatelný s velkými draky či velkým obrem.
Na 0 levlu bez artefaktů má 4000 , zásobu 4000 , sílu útoku 40 , obranu 60 , přírůstek léčení 10 , přírůstek energie 50 , navíc má i bonus na lidi. (Pozn.: Všemi parametry tedy předčí Vašeho hrdinu bez artefaktů!)
Jedná se o velmi agresivní jednotku, ovšem když vycítí množství nepřátel, mnohdy zbaběle utíká z boje, pokud je při boji již těžce zraněn a má možnost snaží se utíkat. (Pozn.: Proto pokud chcete ČR zabít, je nutné, aby byl neustále obklíčen.)
Pokud máte od rádce úkol zabití jednotky na území, kde jsou skřeti, buďte velmi opatrní, šetřete energii, jelikož ČR je schopen na Vás zaútočit i 3x do hodiny i když mu budete neustále uhýbat o políčko. (Pozn.: Pokud se potřebujete ČR zbavit, je vhodné poslat nejdříve na danou mapu na druhou stranu spotřebního zbrojnoše ideálně však stavitele (na toho jde ČR jak vosy na med) a hrdinou na tuto mapu přilétnout až se zpožděním 2 – 3 hodin, jelikož velmi často se ČR rozběhne přes celou mapu za Vaší „návnadou“ a hrdina pak bude mít na druhé půlce mapy klid.)
Tuto jednotku samy svým hrdinou nezabijete. Na její zabití je potřeba velké množství zbrojnošů, nebo se na efektivní zabití využívají 4 hrdinové či dráčci, kteří mají velmi silné artefakty.
Někteří rytíři mají u sebe artefakty, jejich složením získáte jeden z nejsilnějších bojových setů ve hře Pána Hradu.

Výstavba hradu první týden - ukázka:

Jak jsem jednou stavěl svůj hrad, ukázka jak to může být i s komentářem, samozřejmě lze stavět úplně jinak! (Pozn.: Začínal jsem hrát až s cca 12 hodinovým zpožděním od začátku registrace.)
Rozmyslete si kde, co budete stavět, ať zbytečně nebouráte!!! Zde platí, třikrát měř a jednou řeš!
Statek patří do pravého horního rohu a zahrádky a políčka se staví co nejvíce nad hrad do té proluky co tam je a nelze tam nic jiného stavět, kdekoliv jinde postavený statek zabírá stavební plochu hradu!
Snažte se maximálně využívat stavební plochu hradu ať nemáte zbytečně volná místa! (Pozn.: Jednoduchý počet mi říká, že domeček mi za den vydělá 1440 , přičemž stojí 1000 , takže domeček se Vám vyplatí už za den, navíc zbouráním dostanu čtvrtinu zpět.)
Na serveru s noční pauzou je vhodné si rozmyslet i stavění, jelikož během noční pauzy se suroviny doplňují, ale nestaví se a nebojuje se, tak ať se Vám nenaplní sklady těsně po půlnoci a zbytečně nepřetékají suroviny až do rána!

Den první:
Plníme úkoly od rádce, stavba 2 domečků, studny a zabití skřetů.
Obrázek den první.

Poznámka:
Ihned po registraci zapínám zvýšenou produkci, jelikož zde se nejvíce hodí a nejvíce vás popožene dopředu.
Domečky stavím úplně do spodní linie, aby prostor šířky 2 políčka mohl být použit pro truhlárny. Úkol říká postavit 2 domečky + studnu, vhodné až jsou zdroje postavit další 2 domečky a pak další studnu a postupně 4 domečky. (Viz základy ekonomiky a vhodné poměry surovin pro jednotlivé levly hradu.)
Po té co hrdina pomůže se záchranou Bédi, kdy je vhodné hrdinou napadnout SV, pak dalšího skřeta a pomoci si zbrojnoši, jdou jednotky směrem k pile, aby donesl dřevo do hradu (dřevo je potřeba na stavbu domů a následně na skladiště.)
Den druhý:
Posbíráme dřevo (i jeden z úkolů), postavíme další domečky a studny, když budou penízky, postavíme další level hradu.
Obrázek den druhý.

Poznámka:
Viz základy ekonomiky vhodné se dostat na 2 studny a 8 domečků, pak budou zdroje na postavení vlastní truhlárny.
Na 1. levlu hradu nelezou se skřetího doupěte žádní skřeti (pokud je tedy nebudete dráždit), je tak možné v klidu si zajít na pilu pro dříví, na 2. levlu, již skřeti z doupěte vylézají, i proto dříve stavím domečky a studny a pak teprve 2. level hradu.
Je možné zabít i dvě ze tří počátečních prasátek (lze na tom jednoduše naexpit své jednotky), jídlo je možné buď donést do hradu, nebo si později schovat na výkrm. (Zabití prasátek je i jedním z počátečních úkolů od rádce, takže jedno prasátko si nechejte, ať můžete úkol dostat.)
Jedním z prvních úkolů, který můžete i dostat je vydráždění skřetů, za které se Vám u všech jednotek obnoví energie, toho lze vhodně využít, na velký přesun. (Pokud tento úkol máte a chcete jej provést, tak doporučuji pro Vás ve vhodném okamžiku a předtím se všemi jednotkami posunout co nejvíce to jde a „vyplýtvat“ tak veškerou energii, jelikož při splnění úkolu se Vám všechna obnoví.)
Den třetí:
Jelikož již máme další level hradu mámě větší stavební prostor a díky domečkům máme vyšší příjem zlata, postavíme truhlárnu, pak postavíme další domečky se studnou, do pravého horního rohu statek a nějaká políčka (je to i úkol od rádce) a další truhlárnu, pokud nehrajeme příliš často, máme již dost dřeva, můžeme postavit skladiště.
Obrázek den třetí.

Poznámka:
Statek se vždy staví co nejvíce do pravého horního rohu s tím, že políčka se staví úplně nahoru, kde nelze běžné budovy stavět. (Tím si nezaskládáme využitelnou stavební plochu hradu.) Stavba statku a osetí políček je i úkolem od rádce, tak plňte v okamžiku, kdy tento úkol máte.
Stavím skladiště i kvůli tomu, aby mi netekly suroviny, když delší čas nejsem, kdo je top top hráč, který bývá velmi často on-line raději postaví produkční budovu, jelikož tím rozvine lépe ekonomiku. (Jelikož zatím není potřeba skladiště mít, protože na 3 level hradu mi kapacita hradu stále stačí, ovšem pokud není někdo příliš často, pak je vhodné si skladiště postavit. Je jasné, že kdo utratí drahocenné suroviny místo do skladiště za produkční budovu půjde mu ekonomika ještě lépe a rychleji.)
Den čtvrtý:
Postavíme další políčka, domečky kamenictví, truhlárnu.
Obrázek den čtvrtý.

Poznámka:
Na sklizeň jablíček potřebujete cca 15 - 18 hodin a z jednoho políčka sklidíte cca 70 - 700 průměrně tak 300 , proto jich mějte dost, abyste nemuseli celý den čekat, než Vám uzraje úroda, abyste mohli dosáhnout vyššího levlu hradu!
Je-li již dost dřeva, postavím kamenictví, s vysokým příjmem zlata lze postavit další truhlárnu. A samozřejmě přistavíme další domečky.
Dále nosíme dřevo do pily, nesmíme si úplně zaskládat hrad, jelikož suroviny do hradu lze dávat jen přímo do hradu (stačí rožek), ovšem nelze, že přijdu k truhlárně a snažím se dát dřevo do hradu.
U skřetů zničím na nižších levlech všechny hradby jen JEDNU nechám (je na to pak úkol).
Den pátý:
Postavíme další level hradu a rozšiřujeme panství - další kamenictví, truhlárna a domečky.
Obrázek den pátý.

Poznámka:
Snažíme se maximálně využívat stavební plochu, takže domečky a studny se často staví a bourají, ovšem když máte dost domečků a truhláren není příjem zlata problém na rychlé přenesení budov do správných nových míst a obsazení volného místa větší budovou.
Pod statkem je stále udržovaná průchozí cesta k hradu.
Den šestý:
Zbouráme některé domečky a uděláme kovárny, dále postavíme kamenictví.
Obrázek den šestý.

Poznámka:
Stále se snažíme maximálně rozvíjet produkci, tj. již došlo na stavění kováren.
Místo Velitelství klanu si postavte produkční budovu ideálně další kovárnu.
Den sedmý:
Vzhledem k plánovanému upgradu PŘESUN HERA NA PORTÁL, upgrade statku, upgrade hradu.
Obrázek den sedmý.

Poznámka:
Upgrade statku proveden proto, aby netekly další suroviny, když se čekalo na možnost odklepnout další level. (Jedno velké pole na obilí 2x2 je efektivnější než 4 zahrádky. Ovšem pozor na osetí je třeba 2000 ! a 6000 , ovšem sklizeň se pohybuje na úrovni 4000 - 7000  tj. zisk 2000 - 5000  na jedno osetí.)
Hrdina je nejsilnější jednotka a je množství úkolů, které může plnit mimo hrad a v klanu se to hraje tak, že se skřety si případně vypomáhají hráči mezi sebou, pokud je hráči nezvládnou sami, což s několika kasárnami není problém mimo „velké obludy“. (Od 6. levlu lze dát upgrade na 3. level portálu a létat k lidem, kteří mají též 3. level portálu. POZOR nedoporučuji upgradovat, pokud jste na serveru, kde se aktivně válčí.)
Hrdina mezi tím při aktivovaném portálu létá k dolům pro suroviny. (Jelikož opět bude "nedostatek" železa létám pro železo. Obecně létá pro to, co chybí. Popřípadě plní úkoly od rádce mimo hrad. Hrdina se do hradu se surovinami, artefakty, svitky dostává tak, že se před ním zboří řada domečků a studen hrdina dojde do hradu a pak je možné opět zastavět, při vysoké frekvenci pohybu k hradu je vhodné si tuto cestičku nezastavovat. Pokud do hradu chodíte minimálně, je možné mít zastavěné.)
Při dalším levlu hradu bude třeba postavit další skladiště, jelikož současná kapacita je nedostatečná na upgrade na vyšší level a na nižších levlech ještě nelze skladiště upgradovat. (Tj. na upgrade na 5 level hradu budeme potřebovat mít postavené DVĚ skladiště.)
Tipy pro další dny:
Je třeba rozvíjet i další produkční budovy proto na vhodných místech postavěno kamenictví a truhlárna = domečky se vždy staví při krajích a jak se hrad rozšiřuje, postupně se ruší a posouvají více k okrajům, kde lze stavět. (Na 5 levlu se staví vila. Vila má na základním levlu až 20 obyvatel, kdežto 4 domečky na základním levlu jen 4 obyvatele, takže se to vyplatí, ovšem u vily dlouho trvá, než se nastěhují všichni obyvatele, klidně i den či dva!)
Nakonec se zastaví i cesta pod statkem ke hradu, jelikož vlastních truhláren je dost na to, aby nebylo nutné od pily nosit další dřevo a místo toho je prostor pro další produkční budovy. Na druhé straně u portálu je v dolní části pás studen či domečků, které je dle potřeby možno vybourat a donést dovést do hradu co je třeba, nebo zde je možné mít trvalou cestu, kdy se suroviny naváží vozíkem až do hradu.
Je zbytečné stavět velké množství skladů na 1 levlu, lépe je stávající sklady upgradovat na vyšší levly a lépe tak využít stavební plochu pro další produkční budovy.
Před od kliknutím úspěšně ukončeného úkolu si dobře zvažte, kde chcete, aby se unikátní jednotka objevila a podle toho zastavějte plochu hradu či jednotkami zablokujte cesty k hradní budově. Kde vylézají jednotky je zřejmé z následujícího odkazu na obrázek. Jednotky vylézají z místa červeného čtverečku a hledají nejbližší volné políčko. (Podobně je to i u kasáren!)
Než budete stavět vesnici, našetřete si hlavně jídlo, jelikož na 6. levlu, kdy se vesnice obvykle staví, byste již měli mít solidní příjem dřeva, kamene i železa, ovšem na sklizeň jídla budete vždy skoro den čekat.
Na 7 levlu hradu je vhodné vyměnit dvě studny nad sebou za fontánu, která dodává více vody pro obyvatelstvo.
Pokud na 7 levlu hradu budete stavět na vhodných místech kamenné cesty, které jsou nejlepší na přesun a kamenné hradby, jež jsou vhodné na obranu, počítejte s tím, že budete potřebovat velké množství kamene, je proto vhodné na to myslet dopředu a postavit větší množství kamenictví.
Na 8 levlu hradu již máte stavební plochu definitivní. Zde již by mělo být finální umístění budov. Je vhodné mít jednu dílnu co nejblíže portálu, minimálně jedny kasárna co nejblíže portálu (aby jednotky v případě okamžitého verbu a přesun na portál přišli o co nejméně ). Na druhé straně hradu u skřetů je též vhodné mít minimálně jedny kasárna ideálně kousek od cestičky, aby bylo možné posílat „spotřební“ zbrojnoše až přímo ke skřetímu doupěti (po kamenných cestách tam dojdou).
Pro obranu před skřety či nepřítelem je dobré si hrad i opevnit kamennými hradbami, které jsou levné na opravu a je lépe pokud skřeti či nepřítel ničí jen hradbu, jejíž oprava je levná na rozdíl od drahých budov. (Navíc tak máte větší čas na reakci v případě „problémů“.)
CarlocraftYT8
CarlocraftYT8
Admin

Poèet pøíspìvkù : 5
Join date : 16. 03. 15

https://portroyal.forumczech.com

Návrat nahoru Goto down

Návrat nahoru


 
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru